fredag 3 juli 2015

The Office säsong 9 + complete series

Så var det klart. Sorgligt, fint och härligt på samma gång. Jag hade inte alls samma ångest eller gråtattacker som när Parks and Recreation slutade så för mig är nog fortfarande Parks den bästa serien. The Office tog sig aldrig i jämförelse. Det som jag dock tycker att The Office lyckats med i jämförelse med många andra serier är att de hållit en bra och jämn takt under alla säsongen. Det var en dipp under säsong 6 men sen tog det sig igen.

Okej, jag var kanske inte superglad när Jim och Pam bråkade och var olyckliga på riktigt. Det var så himla verkligt. Det var inte bara en kram och sen var allt bra utan det krävdes jobb, jobb och beslutsamhet. Men som tur är (för vilken otroligt dålig serie det hade blivit annars) löste det sig och de blev lyckliga.

Jag både gillade och ogillade de sista två avsnittet. Gillade för att vi fick en liten liten inblick i vart karaktärerna hamnade. Och Michael kom tillbaka med babybilder! Det jag inte gillade var att det var för mycket handling och för lite lycka. Det var en av anledningarna till att jag fullkomligt älskade slutet på Parks and Recreation, att det var så mycket lyckliga och såklart lite overkliga slut. Serien tog fiction till en ny nivå och sket i att försöka göra realistiska grejer. Jag hade velat se mer sagoslut i The Office.

Ni märker ju, det är svårt för mig att inte jämföra The Office och Parks and Recreation. Något som inget av dem egentligen förtjänar, de spelar i olika ligor egentligen. Men jag är helt säker på att framtida komediserier kommer att få mäta sig med både The Office och Parks and Recreation, de är två helt underbara serier som alla, verkligen alla, borde kolla in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...