fredag 31 juli 2015

Black Sails är lika dåligt nu som då

När jag hade sett sista avsnitten av den första säsongen av Black Sails så skrev jag ett kort och mycket negativt inlägg. Jag avslutade med att skriva att jag var tveksam till om jag skulle ta mig an nästa säsong. Den andra säsongen är sedan länge slut och det är först nu jag har gett serien en ny chans. Jag lovade i nämnda inlägg att om det inte blev någon segling i det första avsnittet så skulle jag lägga ner. Nu har jag sett de två första avsnitten och det har i och för sig seglats en del men inte alls så som jag önskar. Jag vill se kanonrök, svällande segel, pirater med knivar mellan tänderna svingandes i rep mellan masterna. Istället bjuds det på snack snack och snack. Det är jättesvårt att följa med i alla intriger kring det piratnästet Nassau och alla dess konkurrerande kaptener. Eller så pallar jag inte försöka. Det är helt enkelt för tråkigt.

Så jag tror inte att jag ger den här serien fler chanser. De åtta avsnitt som återstår får helt enkelt vara. Sorgligt eftersom jag sett fram emot en piratserie, men sant eftersom den är helt kass.

Den har dessutom det längsta och tråkigaste introt sen John Adams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...