fredag 12 juni 2015

iZombie: första säsongen

Vilket rafflande slut! Serien ökade tempot och spänningen på slutet även om jag kanske tyckte att det var lite förvirrande ibland. Det blev lite många olika handlingar med dödsfall hit och karaktärer dit. Lite svårt att hänga med, men på det stora hela gillade jag slutet på säsongen riktigt bra. En stor anledning till det är att alla fallen varje avsnitt bidrog till den stora handlingen. De var inte frikopplade och även om vi trodde det i början av avsnittet så visade det sig att på något sätt hängde allt ihop ändå.

Så himla synd att Rachel försvann, jag gillade henne. Hoppas hon kommer tillbaka. Och var det inte lite konstigt hur Major kunde döda så himla många människor medan Liv bara sköt Blaine i magen? Så himla konstig kvinnofälla. Så himla typiskt. I och med Rachel tog de också bort den enda kvinnliga karaktären förutom Liv som var med i serien. Himla underligt!

Men på det stora hela gillade jag säsongsavslutningen, den var spännande och problematiserade många delar av zombiehandlin
gen. Och hörrni, jag gillar tydligen övernaturliga serier! Åtminstone denna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...