lördag 30 maj 2015

W1A - uppföljaren till Twenty Twelve

När någon frågar om ens favoritserie så är det lätt att glömma de små guldkornen. Twenty Twelve är ett sådant guldkorn. En makalöst rolig serie i två brittiskt korta säsonger som behandlar förberedelserna inför London-OS 2012. Huvudrollsinehavaren Hugh Bonneville (mest känds som Robert i Downton Abbey) kom i fjol tillbaka som den kompetente men bortkomne Ian Fletcher i uppföljaren W1A. Han har här iklätts rollen som ansvarig för värdefrågor hos BBC.

Vi hade helt missat att den här serien fanns till Annie av en slump ramlade över den förra veckan. Och nu har vi sett första avsnittet. Min snabba dom är att den inte riktigt lever upp till sin föregångare rent komedimässigt. Men jag är också färgad av min saknad efter karaktärerna från Twenty Twelve som jag älskade så mycket. Det är bara Ian och den sanslösa Siohan Sharpe som är kvar. Men ge mig några avsnitt så tror jag att jag kommer bli lika förtjust som tidigare. Jag är ju, som bekant, förtjust i mockementary-formatet. Med speakerröst och intervjuer. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...