söndag 31 maj 2015

Grace and Frankie

Vita Huset möter The Newsroom och blandas till en komediserie. Det är skådespelarna Jane Fonda och Sam Waterston från The Newsroom som spelar mot Martin Sheen och Lily Tomlin från Vita Huset. Men det är inget politisk drama utan en komediserie som utgår från premissen att två åkta par splittras eftersom männen blivit kära i varandra. Kvinnorna lämnas ensamma, och det tycker inte om varandra. Det är dessa två som är seriens huvudroller. Lily Tomlin spelar den lite flummiga Frankie och Jane Fonda spelar den smått egocentriska och ganska otrevliga Grace. De gillar som sagt inte varandra men mot slutet av första avsnittet finner de tröst i varandras sällskap, om än i en drogdimmor. 

Och det är så långt vi kommit. Första avsnittet. Jag har blandade känslor. Jag tycker om idén. Det är en rolig premiss. Dessutom är skådespelarna fantastiska. Kära återseenden kort sagt. Men samtidigt är kemin mellan Tomlin och Fonda inte helt perfekt. Det känns inte riktigt äkta. Till skillnad från Sheen och Waterston som får mig att tro att chefen för Atlantic Cable News och USA:s president verkligen är kära i varandra. Tyvärr verkar handlingen (vilket titeln antyder) inte kretsa kring dessa mysiga gubbar. Det känns lite synd. För som sagt köper jag inte riktigt deras relation. 

Men på det hela taget kändes serien fin. Jag tror att jag kommer gilla den. Vi har massa avsnitt att se så jag återkommer med en mer informerad dom senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...