lördag 11 april 2015

Vi är inne i ett djupt Parks-träsk

Och det är helt jävla underbart.

För ett par någon vecka sen upptäckt jag Parks and Recreation och sen dess har vi sett fem säsonger. Det är bara två säsonger kvar och jag börjar få lite panik över att det snart är slut. För det är magiskt. Helt underbart.

Jag har aldrig förut sett en serie som får mig att skratta högt så ofta som Parks. Minst tre gånger per avsnitt. Det är fantastiskt.

Jag tänkte lyfta fram ett exempel. Kanske den bästa och roligaste sekvensen i hela serien. Och också ett perfekt exempel på hur serien fungerar.

Lesslie och Ben kör ett proxybråk genom ett FN-rollspel och de ska medla. Då säger Andy som inte är känd som den med mest koll att detta kan bli deras Camp David. Det är helt fantastiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...