söndag 19 april 2015

Jonathan Stange & Mr. Norrell

Häromdagen frågade några av mina elever mig vilken min favoritbok var. Jag svarade Guldkompassen. Men idag kom jag på att det nog inte är sant. Kanske är min favoritbok snarare Jonathan Strange & Mr. Norell. Det är en helt fantastiskt underlig bok om magiker i Storbritannien under napoleonkrigen. Så när jag hörde att boken ska göras till serie av BBC så blev jag mer än lovligt taggad.

Och nu har det kommit en teaser. Herregud vad härligt. Om än oerhört kort.

Avslutningsvis. Olof, hur taggad är du just nu?

1 kommentar:

  1. Men när??? nu är frågan om man ska läsa om boken nu eller efter serien? blir alltid glad när jag kommer ihåg att det är min favoritbok, lätt att glömma.

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...