lördag 4 april 2015

Jag har upptäckt Parks and Recreation

Annie har sedan länge varit ett stort fan av Parks and Rekreation men det är först nu som jag har upptäckt tjusningen med den här absurda men ack så roliga serie.


Det var en dag när jag inte hade något bättre för mig som jag surfade in på HBO-Nordic för att kolla på något. Jag har en tendens att aldrig vara sugen på de serier jag börjat se utan tar mig hellre an nya. Så också den här gången. Så jag startade Parks and Rekreation och fastande direkt. Jag vet inte varför jag inte fattat grejen tidigare. Jag har sett några ströavsnitt när Annie ockuperat seriesoffan men aldrig riktigt sett det fina. Men det här är kanske en serie som ska upplevas från början.

Serien handlar om park- och fritidsförvaltningen i den fiktiva staden Pawnee i Indiana. Förvaltningen drivs av den outtröttliga och intensiva Leslie Knope (Amy Poehler) som gör allt i sin makt för att göra Pawnee till en bättre plats att leva på. Bland annat har hon som projekt att göra om ett stort hål till en park. På förvaltningen jobbar massa roliga karaktärer som jag inte går in på närmare här men jag kan konstatera att de är precis lagom överdrivna. Jag gillar inte när serier blir alltför orealistiska. Men här har serieskaparna valt ut några drag hos varje karaktär och skruvat upp dem till en nivå precis över det normala. Det blir en underbar dynamik och otroligt roligt.

Jag har på de senaste veckorna tagit mig in på säsong tre och hittills har jag inte sett en enda dal. Det är bara full fart hela tiden. För några veckor sen sändes seriens sista avsnitt när säsong sju tog slut. Annie säger att slutet var fantastiskt. Jag ser fram emot att följa med på resan dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...