måndag 16 mars 2015

Två avsnitt av Girls


Idag har jag sett två avsnitt av Girls, det åttonde och nionde på säsongen. Nu är det bara ett avsnitt kvar på säsongen, spännande. Här är mina tankar, i listform, om avsnitten.
  • Visst kommer det bli Marnie och Ray i slutet, vad de hintar för det. Jag blev så arg när Dessi friade, och när Marnie sa ja. Så himla typiskt honom att försöka ställa sig in genom att gå för långt. Så himla jobbigt. Men jag älskar verkligen Marnie/Ray, så gulliga de är!
  • Hannah pappa är alltså gay, jaha. Det känns som en så himla krystad handling att lägga till. Allmänt handlingen med Hannahs föräldrar bara började, out of the blue. Så himla konstigt. Men det ledde väl till att Hannah åtminstone inser att hon behöver växa upp lite, eller att hon motvilligt behövde växa lite.
  • Och Adam/Jessa. Vilka as både Mimi-Rose och Ace är, vilka kompletta arslen. Jag led under varje minut den handlingen visades. Och när Adam sen inte ville gå in på Rays fest för att han ville träffa Hannah alldeles för mycket, fint alltså! De är fina ändå, även om jag nog inte tyckte det i början på säsongen.
  • Sist, stort grattis till Ray som blev val, bra jobbat! Och bra jobbat Shosh som fixade en fab fest, hon borde jobba med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...