söndag 8 mars 2015

The Office US - säsong 2

Jag hade en kväll över och riktigt plöjde The Office, kollade på nästan en hel säsong på 22 avsnitt. Och det viktigaste, jag såg slutet. Så himla mysigt! Och Ryan, underbar karaktär!

Nu har jag slutat jämföra serien och karaktärerna med de brittiska men måste ändå göra en liten reflektion. Den amerikanska versionen är lite mildare när det kommer till skämskuddevarningar. I den brittiska versionen hade jag ont i magen minst en gång per avsnitt för att det var så fruktansvärt pinsamt och skämmigt. Men under den andra säsongen av den amerikanska versionen har det bara hänt några gånger under de 22 avsnitten. Egentligen lägger jag ingen värdering i det ena eller det andra utan det är mer en reflektion över skillnaden. Det visar också på att serierna skiljer sig mycket eftersom de ju inte är samma serier.

Till och med Johan sa att han kanske var lite sugen på att kolla eftersom den amerikanska serien verkade lite snällare än det han sett av den brittiska. Win! Jag älskar nämligen The Office, jag känner mig nästa lite hög på konceptet och det tror jag har att göra med saknaden efter Parks and Recreation. De är båda byggda och filmade på samma sätt men med lite olika upplägg ändå. Det behövs ingen skämskudde till Parks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...