fredag 13 mars 2015

Slutet av The West Wing

Nu har vi sett det sista avsnittet. Sista ordet var tomorrow och det var också titeln på avsnittet. Men frågan är vad vi ska ta oss till imorgon.

The West Wing har varit en perfekt serie att plocka fram när vi är sugna på att se något men antingen inte har något att se eller är sugna på något längre. Att sätta igång några avsnitt Vita Huset på kvällen var ett härligt tidsfördriv. Men nu är det slut. Ett år tog det oss och saknaden är stor.

Men vilket slut vi bjöds på. Jag tycker om lyckliga slut. Eller åtminstone slut där vi får se hur det går.
Hur det går fick vi i princip veta redan i öppningsscenen på första avsnittet den sista säsongen. Vi fick höra om CJ och Danny, vi fick se att Will blev kongressledamot och att Kate skrev en bok. Det var skönt att bära det med oss genom säsongen.

Jag har egentligen svårt att göra någon djupare analys över slutet på The West Wing. Jag kan bara förmedla känslan jag hade när vi för sista gången hörde vinjettmusiken dra igång efter ett fint sista avsnitt. Jag kände mig lite tom men också nöjd. Tomheten kom sig mest ur saknaden av tidsfördrivet och den relation jag byggt upp med serien under det här året. Men samtidigt var jag nöjd. Det var ett bra slut där inget direkt lämnades öppet utan vi bjöds på ett avslut. Toby blev benådad, CJ tog det go välgörenhetsjobbet, familjen Santos flyttade in på 1600 Pennsylvania Avenue och Jed och Abbey flög hem till sitt kära New Hampshire. Jag kände mig nöjd.

Men även om serien nu är slut för oss så har vi en hel del extramaterial att se. Det ska bli väldigt spännande. Och antagligen återkommer vi till det här på Seriesoffan.

Men nu lägger vi den här serien bakom oss. Frågan är vad vi ska ta oss an nu. Californication ligger nära till hand. Jag är också sugen på House of Cards där vi ligger hopplöst efter resten av världen. Tips mottages med glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...