tisdag 17 mars 2015

Säsongsavslutning av Episodes

Den fjärde säsongen av Episodes är till ända och jag vet inte om jag längtar efter en ny säsong.

Precis när det sista avsnittet tog slut önskade jag mig en fortsättning. Det var en del oknutna trådar som jag såg fram emot att se förtöjas. Framförallt hur Matt LeBlanc ska ta sig ur den här fruktansvärda game showen där människor placeras i lådor och får skicka kryp på varandra. Det är också spännande att se hur det ska gå för Sean och Beverly och deras nya show.
Men så lät jag det gå en timme och nu känner jag mig mest mätt. Det har blivit lite tröttsamt. Det går lite i en loop. Det går bra, sen kommer någon elak producent eller inköpare eller nåt och pajar och då blir allt deppigt, sen löser det sig och då blir det gött igen. Och så kommer en elak producent...

Det är liksom lite som att jag vill skrika åt alla karaktärer att bara skärpa sig och sluta vara så dumma. Måste Sean och Beverly vara så medgörliga, måste Carol vara så godtrogen, måste Matt ta fel beslut hela tiden och måste alla andra jävlas hela tiden.

Men samtidigt har serien en typ av humor som jag uppskattar. och på tal om det så vill Annie hälsa att hon inte alls är lika kritisk som jag. Hon tycker "att den är för jävla rolig." Serien har en go värme och en slags Entourage-känsla som är lite kul. Vi får en vinklad och antagligen oerhört missvisande bild av Hollywood men likväl en intressant inblick.

Och, jag återkommer till det här varje gång jag skriver om Episodes, jag gillar verkligen när skådespelare spelar sig själva. Och Matt LeBlanc gör ett strålande jobb spelandes den före detta vännerstjärnan.

1 kommentar:

  1. http://www.cinemablend.com/television/Hart-Dixie-Showrunner-Says-Series-Cancelled-70666.html

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...