onsdag 18 mars 2015

iZombie: första anblicken


Idag kom första avsnittet av den nya serien från skaparen av Veronica Mars, Rob Thomas. Serien kretsar kring Liv som är en zombie, rättsläkare och synsk. Galet kombo alltså. Efter att Liv blev en zombie känner hon sig inte som sig själv, förståeligt såklart. Nu löser hon brott med polisen samtidigt som hon försöker lösa om hon kan sluta vara en zombie och dessutom jonglera alla relationer som håller på att gå åt skogen på grund av att hon är en zombie.

Serien börjar med ett seriealbums upplägg där vi flyttas mellan rutor och historien berättas med hjälp av fyrkantiga textrutor. Men av någon anledning försvinner det sen och serien blir väldigt lik Veronica Mars i sitt berättade. Det vill säga att huvudpersonen samtidigt berättar för oss vad som händer. Likt Veronica Mars har iZombie även de här små filmerna som visar någon annans handling. Här är det på grund av att Liv är synsk efter zombieattacken.

Så vad tycker jag?
För att vara ett första avsnittet var det bra. Det var otroligt likt Veronica Mars. Jag har ännu inte bestämt för om de tär en bra eller dålig sak. Jag har tröttnat lite på ett polisdraman med ett fall varje avsnitt. Men zombiehandlingen är ganska intressant ändå. Jag gillar inte att det är lite för galet, jag gillar ju inte övernaturliga grejer i serien, det blir för overkligt helt enkelt. Så jag vill väldigt gärna gilla serien men tror inte det är min grej riktigt. Jag ska se några avsnitt till och bestämma mig sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...