lördag 28 mars 2015

Hart of Dixie säsongs(serie?)final

Här kommer båda ris och ros från dagens med allra största sannolikhet sista avsnitt av Hart of Dixie. Serien ser inte ut att bli förnyad och efter detta avsnittet känner jag mig ännu mer säker, detta var serieavslutningen. Jag är dock lite delad inför själva avsnittet. Jag älskade att de knöt ihop så mycket och att alla fick sina happy endings. Att vi dessutom fick se ett nytt triangeldrama var en rolig vinkning till början på serien.

Men det var ett ganska platt avsnitt. Det var både ett avsnitt med nostalgi, ett avsnitt för att utveckla karaktärerna och sen dessutom knyta ihop alla trådarna. Det blev lite för mycket helt enkelt och inget gjordes med hjärtat. Jag gillade alla delarna var för sig men hade hellre sett ett mindre stressat avsnitt där mer djup lades på varje sak. Inte en enda tår kom från mig under dagens avsnitt, något som är mycket ovanligt under sådana här omständigheter. Som kontrast kan jag berätta att jag gråter minst en gång under varje avsnitt av Parks and Recreation, som jag kollar om med Johan nu.

Det var helt enkelt inte ett så himla bra avsnitt. Eller egentligen var det ett vanligt Hart of Dixie-avsnitt, men jag hade förväntat mig mer av en säsongs/serieavslutning.

Det mest fantastiska och det som lyfte avsnittet till en okej nivå var ändå den koreograferade dansen och sånger i slutet. Bra att de gick all-in! En perfekt slutscen!

1 kommentar:

  1. Detta känns helt klart som ett slut på serien så jag tror inte den återvänder. Lite sorgligt men men.

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...