torsdag 12 mars 2015

Election day is over!

Kärlek och död. Gråt och skratt. Och sen en blandning av total lycka och lättnad. Det har nu varit presidentval i West Wing. Herregud vilket avsnitt. Eller vilka avsnitt. Jag älskar dubbelavsnitt där handlingen sitter ihop riktigt bra.

Det var två riktigt bra avsnitt. Vi är både chockade och ledsna över att Leo dog, eller egentligen ännu mer chockade över att skådespelaren John Spencer dog. Och att de lyckades få in det i serien på ett vettigt sätt dessutom, inte illa. Men riktigt sorgligt såklart.

Kärleken å andra sidan vägde upp otroligt bra. Att Josh och Donna äntligen blev på riktigt älskar vi. Som vi har väntat på det. Jag har varit spoilad över deras kyss väldigt länge men visste inte vad som skulle hända efter den. Jag har arbetat hårt för att inte råka säga något till Johan och jag tror jag har lyckats. Men nu är det fritt fram med tankar. Vi som sagt älskar det, de passar så himla bra ihop. Vi hoppas innerligt att de håller ihop för alltid.

OCH vilken tur att Santos vann tillslut. Vi har varit riktigt oroliga faktiskt, det har pendlat lite upp och ner vad som känns troligast och bäst ur ett dramaturgiskt perspektiv. Men när det kungjordes blev vi otroligt otroligt glada, nästan så det blev på riktigt, haha. Nu ser vi fram mot de sista avsnittet, vi ska kolla på dem med andakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...