söndag 1 februari 2015

Veckans avsnitt

Madam Secretary S01xE12-13
Jag hade svårt för Madam Secretary i början, sen blev det plötsligt bra, för att nu dala igen. I det sensate avsnittet insåg jag vad det är jag inte gillar. Jag gillar inte att hon bara gör precis vad hon vill och det blir alltid perfekt. Det är lite som Jan Guillous hjältar. De kan allt och gör aldrig fel. Det blir lite för enkelt liksom. Och vad händer med den eventuellt mördade förre utrikesministern? Det verkar de ha släppt igen. Jaja. Nu tar Madam Secretary en paus och återvänder igen i början av mars för de resterande avsnittet på säsongen.

Chasing Life S01xE13
Jag är glad att Natalie bestämde sig för att transplantera sin benmärg. Jag är också himla glad att Leo är lite mer som han var i slutet av förra halvsäsongen. Det är så tröttsamt med douches. Det var bra att serien också handlade lite om kompisen, Beth. Jag gillar henne :) Och är det inte dags att de gör om introt. Vad gör killen på kontoret där liksom!?

House of Lies S04xE2-03
Först var jag helt säker på att Jennys barn var Martys. Sen när hon inte sa det inte var så tänkte jag inte mer på det och på något sätt tyckte det var okej. Därför kommer det som en chock i det andra avsnittet att det faktiskt var Martys. Han verkar dock ta det sådär...
Jag älskar Ben Schwarts, han är en så himla bra skådespelare :) Och vad kul det är att
Kate från West Wing är med, henne gillar jag också :)

Episodes S04xE03
Episodes fortsätter vara roligt och leverera lagom konstig humor. I veckans avsnitt återkom Merc Lapidus pitchandes en show där folk ska sitta instängda i lådor. Jag har inte saknar Merc och jag var inte direkt glad över att han var tillbaka. Men förhoppningsvis blir det inget återkommande inslag. Den nya chefen Helen börjar få en alltmer intim relation med Carol. De har blivit vänner och i slutet av avsnittet gick de eventuellt längre än så. Det var en oväntad twist. Lite roligt. Avsnittets stora händelse var att en gammal kollega till Sean har pratat med advokater eftersom han anser att Sean och Beverly har snott en idé han och Sean jobbade på för några år sen. Det är jobbigt att det börjar gå dåligt. Det är bättre när allt bara är soft och goa tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...