onsdag 4 februari 2015

"Ny" serie: The Office US

Det har gått ganska lång tid sedan jag hade ett maratonprojekt. Jag tror det var i julas. Jag har haft så mycket annat att kolla på och göra att det inte funnits något behov. Men så igår stod (satt) jag där med tom lista på serier. Det enda som fanns kvar var serier som Johan och jag kollar på tillsammans. Så då blev jag lite sugen på något nytt. Valet föll på den amerikanska versionen av The Office.

Jag har sett den brittiska versionen men hade hört att det inte skulle spela någon roll. Det gjorde det dock. Det första avsnittet blev helt förstört av att jag inte gillade karaktärerna. Framförallt Steve Carell var en stor, och är fortfarande efter andra avsnittet, skugga i jämförelse med Ricky Gervais. Samma sak med Rainn Wilsons karaktär, fruktansvärt blek. Det känns som att Rainn försöker spela skådespelarens roll och inte rollen i sig. Jag hoppas det släpper snart. Pam och Jim gick bättre. Första avsnittet var fruktansvärt men redan i det andra avsnittet började jag se de som egna karaktärer och inte kopior av sina brittiska förlagor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...