söndag 4 januari 2015

Serietips: Hello Ladies

Det tog inte så lång tid att kolla klart på Hello Ladies. Det är så enkelt att trycka på nästa avsnitt när varje avsnitt bara är 30 minuter. När serien dessutom är riktigt bra går det ännu lättare. Det här inlägget är tankar om både serien och om den efterföljande filmen.
Handlingen kretsar kring Stuart som är på jakt efter den stora kärleken, eller bara ett härligt ligg. Men det måste ske med en kvinna i kategorin skådespelare eller modell. Han bor i Los Angeles med sin inneboende Jessica som har ett löst förhållande med sin agent Glenn. Andra vänner vi får följa är nyseparerade Wade och playboyen Kives.

Först listar jag de fem bästa sakerna med serien, inte rankade dock!:

  • Skådespelarna, jag gillar dem så mycket. Kul med skådespelare från andra serier, som alltid när det sker. 

  • Karaktärerna, följer naturligt eftersom skådespelarna är så härliga. De är inte fasligt överdrivna utan igenkänningsfaktorn finns hos alla. Det gör att jag känner sympati för dem allihop i olika delar av serien.

  • Slutet! Vilket bra slut!

  • Humorn. Jag tror inte jag skrattade högt någon gång men allt som oftast satt jag med ett flin genom alla 30 minuterna.

  • Att det kom en film! Genialiskt!


  • Serien dippade lite i mitten och jag började känna att det gick lite på tomgång någonstans efter avsnitt 3. Men det togs igen med bravur i och med dansscenen på bröllopet. Jag tror att om de inte väntat med den scenen så länge så hade mer folk fortsatt titta. Men å andra sidan hade jag inte orkat med ännu en serie med ett Rachel/Ross eller Ted/Robin förhållande.


    Jag hade nog inte varit så jättebesviken om handlingen slutat när serien gjorde det. Det kändes som ett öppet och härligt slut på något sätt. Såklart inte drömslutet som var i filmen men ändå, helt okej.

    Det var väldigt kul att det kom en film, och att den hade ett så bra slut. Filmen kändes som säsong 2 bara att den hade lite mer av ett filmupplägg. Kanske att det blev lite löst ibland då jag tyckte det kändes som att de inte riktigt hann med allt de ville. Jag kan inte tänka mig att de som inte sett serien tycker filmen är så bra, det skedde inte direkt någon karaktärspresentation utan bara rakt in i kaklet. Men kul för oss som sett serien såklart. Mer sådan utvecklingar vill jag se.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    .

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...