tisdag 13 januari 2015

Säsongsstart av House of Lies


Vi har en hektisk tv-serievecka nu när många av våra serier återkommer. Kul! En av dessa serier är House of Lies som jag kollar på i våras och somras och som jag nu ska börja följa "live". Alltså ett avsnitt varje vecka. Lite ändring alltså. Jag tror inte det funkar så bra om jag ska vara ärlig. House of Lies är nog en serie som jag hellre vill bunta ihop några avsnitt i taget för att kunna hålla reda på handlingen. Den är och har alltid varit ganska spretig i sitt sätt att berätta och därför är det lätt att glömma bort alla trådar mellan veckorna. Jag får se hur jag gör med den saken.

Annars började säsongen bra. Jag hade glömt bort allt kändes det som samtidigt som serien gör ett tidshopp med tillbakablickar. Ganska förvirrande alltså. Men det är ändå bra. Jag gillar karaktärerna så mycket och kemin mellan alla fyra har verkligen vuxit sig starka under säsongerna som gått. Jag gillar dem skarpt. Kul inslag med att Jennie är gravid. Kristen Bell var det i verkligheten när serien spelades in så då valde skaparna att skriva in det, precis som för Rachel Bilson i Hart of Dixie. Roligt påfund alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...