söndag 4 januari 2015

Nya serier våren 2015

Knappt har 2014 hunnit lämna oss förrän vi blickar fram mot midseason 2015 (och ibland lite förbi midseason). Här listar vi de serier vi kommer kolla in och längre ner en hel uppsjö av andra serier för er att kolla in. Det kan kännas lite knapert med bara två serier som vi verkligen hejar på men jag har en känsla av att serierna som ligger under den tredje rubriken (tips till er men sådant vi inte kommer kolla in) kommer smyga sig upp ju närmre premiärdatum vi kommer. Vårens startfält känns dessutom starkare än höstens, grundnivån är högre. Jag tror det beror på avsaknaden av fjantiga komediserier. Dessutom har vi också väldigt många bra serier som återkommer nu under våren. Det kommer alltså bli en härlig tid framöver!

Togetherness, HBO Nordic, premiär 12 januari.

Fyra vuxna tvingas bo i samma hus och kämpar med att hålla sams och samtidigt försöka förverkliga sig själva. Amanda Peet är en stor anledning till att jag vill se denna men de andra skådespelarna verkar också bra. Det känns som deprimerande komik, något vi alla behöver en dos av i vintermörkret.

Secret & Lies, premiär 2 mars

Nu har det äntligen blivit dags för Secret & Lies att ha premiär, den känns så spännande. Ett familjedrama helt i min stil. Vad tror ni risken är att de två huvudpersonerna kommer ha ihop det?...

Serier vi nog kommer se ett avsnitt av:
Younger, premiär i Mars (inte januari som det står i trailern)


Galavant, helt knasig och kan bli en riktig succé. Har premiär imorgon, 5 januari.


Unbreakable Kimmy Schmidt, finns ingen trailer. Släpps på Netflix. Jag kommer kolla in den baserat på att det är Tina Fey som ligger bakom serien och jag gillar Ellie Kemper som spelar huvudrollen.

Serier vi inte kommer kolla in men som kan vara något för er
Backstrom (vi orkar inga mer prequals just nu)
Marvel's Agent Carter
American Crime
Allegiance
iZombie (ingen trailer släppt än vad vi ser)
CSI:Cyber
Open Hart
Bloodline (det finns inte så mycket än men den verkar sådär)
Daredevil
Man Seeking Woman
Better Call Saul
Eye Candy
Odd Couple

Riktiga bottennapp
The Last Man on Earth
The Messenger
Fresh off the Boat
Empire
The Slap (jag ser många kända ansikten men handlingen känns för jobbig)
Wayward Pines
12 Monkeys
Battle Creek (ännu en prequal)
Bosch (vi fortsätter med att dissa prequals)

2 kommentarer:

  1. Jag ska kolla in iZombie. Men det är i första hand eftersom jag älskar Veronica Mars och Rob Thomas har skrivit en del om den i mailen till sina backers. Han förtjänar också en ny serie på tv ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med om att Rob förtjänar en ny serier på TV, det är mest zombisarna vi inte är så sugna på, men jag har hört lite för lite om serien för att egentligen har en så stark åsikt :)

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...