söndag 11 januari 2015

Johans syn på Uncle

För ett par dagar sen skrev Annie om den brittiska serien Uncle. Hon är helt såld och längtar till nästa säsong. Så jag litade på hennes smak och tog mig an serien under en tågresa. Jag hann se tre av de sex avsnitten som kommit och jag håller i stort med Annie. Men jag kanske inte är riktigt lika såld. Men så är jag också betydligt mer kräsen när det kommer till serier i allmänhet och sån här lite dyster och pinsam humor i synnerhet. Jag gillar till exempel inte The Office. Det blir för mycket liksom.

Uncle är åt det hållet. Det blir lite överdrivet pinsamt ibland. Det saknar trovärdighet. Samtidigt som jag tycker att serien har sina stunder. Det är liksom en balansgång där serien lite för ofta faller över på det pinsamma men ändå håller ganska bra. Och den är ganska fin. Den coola men ansvarslösa morbrorsrollen kanske är aningen söndertjatad men funkar trots allt. Och vilken serie tjänar inte på att utspelas i England med brittisk accent.

Så, jag är inte lika såld som Annie men jag ska se klart serien så att jag kan kolla in nästa säsong också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...