måndag 5 januari 2015

Galavant: knasigt roligt

Idag släpptes de två första avsnitten av Galavant och jag är riktigt positiv. Det är svårt att förklara serien men jag skulle säga att det är en musikal, som utspelar sig i medeltidens England. Det är en  dramakomedi med nyskrivna låtar som handlar om kärlek, mod och svikna människor. Knasigt roligt! För att förstå vidden av serien får ni helt enkelt kolla in den. Och det är ganska snabbt gjort eftersom avsnitten inte är mer än 20 minuter.

Det är liksom för galet för att vara annat än roligt och bra. Det känns som taget ur nittiotalet samtidigt som ganska många skämt känns fräscha och timingen och klippningen fenomenal. Jag gillar verkligen det jag ser. Jag ska tjata på Johan att han också ska titta för jag vill väldigt gärna dela detta knasiga med någon, jag tror han skulle gilla det. Serien är ju inte pinsam så då kanske det går hem hos Johan.

En av de sakerna jag gillade med serien är såklart alla småkända ansikten. Den mest kända för min del är Lassie från Psych. Och jag visste att Timothy Omundsen kunde sjunga men oj vilken bra röst. Alla skådespelarna har bra röster så det är ett stort plus!



Sen skådade jag fotbollshuliganen från Eurotrip!

Och sen även Gryffindorkillen som ropar ut quidditchresultaten i Harry Potter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...