lördag 10 januari 2015

Eli Stone: säsong 2

För en tid sen kollade jag klart på Eli Stone, jag tycker att det säger en del om en serie att jag inte riktigt fått tummen ur att skriva om den förrän nu. Den var helt enkelt inte så himla bra. Den blev också nedlagd mitt i den andra säsong så det var fler än jag som tyckte serien var sådär. Den förlorade lite av spänningen med hjärntumören. Fokuset blev för stort på varje fall, antagligen eftersom det blev lite svårare att skriva den övergripande handlingen. Det går helt enkelt inte att chocka oss med samma hjärntumör för många gånger.

Även om säsong 2 hade lite mer fokus på att utveckla karaktärerna så räckte det inte. Det blev framförallt ett underligt slut på säsongen och serien. Antagligen på grund av ovannämnda nedläggning. Det var svårt att greppa det här med Grace och pappan och allt det där. Den handlingen var abstrakt och hade säkert gjort sig bra om det inte var för att varje fall var så hjärndöda. Glappet mellan de båda berättarsätten blev helt enkelt för långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...