fredag 23 januari 2015

Är detta slutet för The Librarians?

I veckan sändes det tionde och sista avsnittet på den nya serien The Librarians, en serie om fem bibliotekarier, deras skyddare, samt deras händige sekreterare. Själva handlingen kretsar kring att samla in magi i världen, via artefakter, så vi vanliga människor inte påverkar av den.

Än så länge har serien inte blivit förnyad för en andra säsong, den har gått helt okej i tittarsiffror och TNT verkar ganska nöjda. Men man vet ju aldrig. Även om jag såklart vill att serien ska få fler avsnitt är ju otroligt nöjd med det sista avsnittet. Hela upplägget med parallella tidslinjer och betydelsen som Eve har i deras liv var riktigt bra. Jag gillar också den ursprungliga bibliotekarien och det var bra när de alla arbetade tillsammans. Fint.

Under säsongens gång hade jag gärna sett lite mer karaktärsutveckling. Det var mest mattegeniet som stod för den lilla dosen och det var inte tillräckligt tycker jag. Skådespeleriet kunde varit ett snäpp vassare men jag vande mig också vid allt det där. Fann mig i stunden på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...