lördag 3 januari 2015

Andra säsongen av Alpha House


Juletid är kolla-ikapp-tid. Andra säsongen av Alpha House kom ut redan i oktober men jag har inte orkat ta tag i att kolla på en hel säsong. Det är nackdelen tycker jag med att en hel säsong släpps hela tiden. Jag har inte ork eller tid att sätta mig ner och kolla på en hel säsong samtidigt så börjar jag inte kolla alls.

Men nu! Över julledigheten fick jag feeling och brände av dem allihopa på någon dag. Säsong två var lite bättre än den första vilket är ett bra betyg. Jag gillar serien fortfarande. Detta är bra med serien och den andra säsongen:

  • Att döttrarna kom med mer. Rolig tillskott, Lola extra rolig.
  • Det är en lagom nivå på allting. Lagom mycket knasigheter, skämskuddar och draman. Lagom!
  • De tar sig inte på för stort allvar, hänger ihop med att det är lagom.
  • Alla skådisar. Förra säsongen var jag extra glad över Cynthia Nixon, denna var det Janel Molony. Och ett extra stort, alltså fantastiskt stort, plus att Donna (som spelas av Janel i West Wing) och Jeff (som spelas av Bradley Whitford i West Wing) fick mötas i en debatt. Visst den varade kanske en minut men så himla glad jag blev!

Än har serien inte blivit förnyad men ajg tyckte att det var ett lite för öppet slut för att jag ska tycka att det är okej. Jag vill se mer. Och jag vill nog faktiskt kolla på fler avsnitt samtidigt, annars är det inte tillräckligt bra. En hel säsong är dock inte nödvändig på en och samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...