tisdag 30 december 2014

Utvärdering: Höstens nya serier 2014


Dags för en liten tillbakablick och summering av de serier som såg dagens ljus under hösten 2014. Vi börjar med en liten recap om vad som egentligen väntade oss. Läs hela det stora inlägget om de nya serierna hösten 2014. Vi gillade att det var så många serier som hade kvinnliga huvudkaraktärer, det var ett stort uppsving mot vad vi hade känt föregående år. De serierna vi hoppades extra på var State of Affairs, Madam Secretary och Red Band Society. Det är bara Madam Secretary som fortfarande ligger på vårt schema. Och det är faktiskt så galet att Madam Secretary är den enda nya serien som vi fortfarande kollar på. Ett tillägg är dock The Librarians som precis börjat och som jag fortfarande tror mycket på. För oss blev alltså två serier kvar efter höstens korståg av oss och tv-bolagen.

Och såhär gick det för alla serierna, både för vårt tittande och mer globalt :)

Red Band Society - vi gillade början mycket, Johan tröttnade efter några avsnitt medan jag tyckte serien blev lite bättre för varje avsnitt. Det har sänts 10 avsnitt och antagligen kommer inte de 3 ytterligare avsnitten att sändas. Serien är alltså i princip nedlagd.

The Mysteries of Laura - jag gillade premisserna men insåg snabbt att jag inte gillar prequels så mycket länge (alltså ett fall varje avsnitt). Serien blev förnyad för en hel första säsong.

Gotham - vi såg ett avsnitt, tröttnade direkt. Serien blev förlängd med en hel säsong och jag tror den även får en andra säsong.

State of Affairs - helt plötsligt en dag var den där, och det var inte bra. Urkasst nästa. Den verkar ha repat sig lite efter chocken i de första avsnitten och klättrar sakta sakta uppåt. Än har den inte blivit förnyad.

Madam Secretary - jag var förälskad från första början medan Johan var lite mer avvaktande men har nu börjat smälta. Och tur är det eftersom serien har blivit förnyad till att sända 22 avsnitt! Höstens fullträff för oss!

Girlsfriends' Guide to Divorce - Började bra, höll inte mer än under piloten. Svårt att säga hur det går, verkar oklart.

Marry Me - jag tröttnade fort, kanske skulle jag hållt ut eftersom serien fått 18 avsnitt beställda och verkar gå bra.

Bad Judge - bra och roliga skådespelare men saknade handling. Serien fick 13 avsnitt och lades sedan ner.

A to Z - var faktiskt ganska gullig till en början men den tog sig aldrig ut lindan. Serien blev nedlagd ganska fort.

The Librarians - jag gillade allt i det första avsnittet. Johan gillade ingenting. Jag hade lite mer normala känslor under nästa avsnitt. The Librarians hamnar på lite över medel hos mig. Det har inte kommit så många avsnitt än men mottagandet verkar helt okej. Jag håller tummarna för med The Librarians.

Secret & Lies - vad hände här, den har vi ju inte sett! Men det är lugnt för den har blivit framskjuten till 2015, pjuh.
Serier som fått bra kritik och som vi såhär i efterhand kanske borde kollat in:
  • Jane the virgin
  • How to get away with murder
  • The Flash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...