fredag 19 december 2014

Säsongsavslutning på Covert Affairs

Idag var det avslut på Covert Affairs, igen. Det sker lite för ofta eftersom serien har bruten säsong. Ni vet ju hur jag känner kring detta, alltså att jag hatar det. Mindre om det nu, mer om avsnittet och säsongen.

Dreamteam!
Jag tycker det har varit en riktigt bra säsong handlingen har varit okej och platserna de besökt roliga. Ibland har jag lite svårt at få ihop handlingen och i framförallt i början så var handlingen olika för olika karaktärer. De vävdes ju senare ihop till en stor men det är lite tråkigt för oss inte vet hur säsongen ska arta sig. Det är svårt att våga lita på att allt binds samman.

Tillskottet av McQuaid, och i början även Caitlyn, var precis rätt i tiden. Jag gillar/gillade dem båda, kanske mest för att jag gillar skådespelarna. Jag gillar Walker/McQuaid och jag hoppas han fortsätter vara med i serien. Jag vill gärna se hur karaktärerna tar nästa steg i sina liv. Barn, familj och jonglerandet med CIA. Lite som Joan, en riktigt favorit, vars utveckling vi fått följa i högt och lågt.

Men har det inte varit en extra hård säsong? Mer tortyr än vad jag kommer ihåg från de andra, och mer rått våld. Mer öppet och brutala slagsmål. Är det någon mer som känner lika? Jag vet inte om jag är för eller mot denna utvecklingen men eftersom jag ändå reagerar känns det som en lite negativ utveckling. Kanske var det för att Auggie var inblandad i något avsnitt, jag vet inte.

Och som vanligt blickar jag framåt och funderar kring hur det kommer bli mer Auggie. Ska han verkligen sluta eller kommer det lösa sig på något sätt? Jag har aldrig varit så förtjust Natasha så jag tycker han borde vänta på någon som han har mer kemi med... Kul med senatornomineringen för Arthur, spännande utveckling! Och som vanligt vill jag se mer Eyal, min favoritkaraktär alla kategorier! Men än har inte serien blivit förnyad för en sjätte säsong, men det måste den ju bli (eller!!!?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...