måndag 8 december 2014

Ny serie: The Librarians

Jag är såld! Johan mindre såld...

Jag älskar det mesta med serien. All historia, alla kopplingar till Doctor Who, den pålagda humorn och de underliga slagsmålen. Jag gillar till och med kärlekshistorien som bara helt plötsligt var där. Haha, det är en serie som verkar så frukstansvärt dålig men där det ändå håller. Historien och magin samt Rådjurets (det är mitt smeknamn på henne) matematiska bilder gör att jag ändå kan ta alla delar som kanske inte funkar helt.

Handlingar kretsar kring fyra (fem nu i inledningsskedet) så kallade Bibliotekarier som alla har egna förmågor att bidra med till gruppen. De arbetar tillsammans för att kontrollera magin i världen, som egentligen inte ska vara där. I det första avsnittet släpptes mycket magi fri samtidigt som biblioteket (hubben) har försvunnit. Det är nu upp till gruppen att samla in magin igen samt försöka hitta biblioteket igen. Jag kan tänka mig att det kommer vara ett fall i veckan med en magisk grej att hitta, som i detta avsnittet när det var Excalibur och Arthurs krona. Jag ser fram mot många snygga artefakter!

Serien är lite som en blandning mellan Covert Affairs (de halvgjorda slagsmålen och resorna över hela världen) och Indiana Jones (artefakter och en släng av magi). En blandning som åtminstone i detta första dubbelavsnittet balanserades bra. Jag vill se mer, nu!

1 kommentar:

  1. Denna serien är jag jätte sugen på att se, ska nog göra det när jag kommer hem till vintern :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...