onsdag 3 december 2014

Madam Secretary börjar hitta formen

Jag har tidigare klagat en del på Madam Secretary. Framförallt har jag varit arg över det här med en handling i varje avsnitt. Men nu börjar det bli lite bättre. Det är fortfarande en specifik handling i varje avsnitt men nu har den övergripande handlingen, den med den mördade förre utrikesministern, fått mer plats. Och jag gillar det. Det har blivit en bra balans. Det är som om serien har fått kämpa lite med att hitta formen och nu börjar det ta sig.

Jag tycker det har blivit en bra balans mellan familjeliv, olika diplomatiska besvär och den här
historien med det störtade planet. Och nu fick vi veta att det inte är presidenten som står bakom. Det verkar vara Iran. Ojoj. Jag vet inte om det gynnar serien. Det känns som om det kan bli lite för abstrakt. Bara massa anonyma iranier. Det blir lätt så, och ofta lite smygrasistiskt på köpet. Men om de gör som Homeland och låter oss få riktiga ansikten och namn på fienderna och kanske till och med låter oss få lite sympatier för dem. Då kan det bli bra. Men jag tror att det är osannolikt. Madam Secretary känns som en serie som varken har budget eller ambition att vara som Homeland. Så vi får la se.

Men jag är ändå försiktigt positiv och ser fram emot nästa veckas avsnitt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...