torsdag 11 december 2014

Julspecial Chasing Life

Äntligen är en av mina favoritserier tillbaka, om än bara för ett avsnitt. Resten av säsongen drar igång den 20e januari för oss här i Sverige. Men en liten julspecial sändes alltså nu redan i december. Passande såklart även om det i serien inte gått någon tid sedan vi lämnade i April i somras. Julspecialen utspelar sig i maj men familjen anordnar juldekorationer till Aprils sjukhusrum för att hon ska bli lite piggare. Lite krystat men ändå härligt.

Jag inser att ett avsnitt inte är nog, jag vill ha mer. Nu, direkt, på studsen. Jag hinner inte och vill inte vänta mer än en månad för att få mer April/Leo, eller ens få reda hur det går för Leo. Jag älskar, och då menar jag verkligen älskar, alla karaktärer i Chasing Life. Farbrodern och den lilla romansen med mamman, systern som brottas med hur samhället ska ta hennes sexualitet samt kompisen som alltid , alltid tillför något till denna familjen. Det är en underbar familj.

Detta julavsnittet var lite annorlunda än de julavsnitten som jag sett i andra serier där det inte varit i anslutning till en säsong. Alltså där resten av säsongen sänds på sommaren men där det ändå producerats ett julavsnitt helt frikopplat från resten av sändningstiden. Ett exempel är Royal Pains där Paige och Evans bröllop var en julspecial. Där var det en handling, ett event, en del av säsongen som visades medan här i Chasing Life skulle det kunnat vara vilket avsnitt som helt under säsongen om det inte vore för tomtemössorna. Det hade varit helt perfekt om början av säsongen hade klickat in här så detta avsnittet bara följt den vanliga säsongsordningen. Men så var det alltså inte vilket gör det lite konstigt. Trots det är jag riktigt glad över att se något nytt från Chasing Life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...