tisdag 16 december 2014

Homeland: Krieg Nicht Lieb

Oj, oj. Känner ni igen reaktionen? Vi gör det. Nästan alla avsnitten denna säsongen har lämnat oss mållösa, lite rädda, ganska spända och med en stor undran över hur detta ska lyckas lösas. Och det gör det ju alltid, löses menar jag (förutom när Brody dog, då sket sig allt).

Ni kan tänka er våra undrande blickar när vi kollade på previously och det var dels den gamla (underliga) gubben som vi inte gillar så mycket samt jättemycket om Aayan. Först funderade vi om det var så att vi råkat starta fel avsnitt, men nej sen kom fler händelser från de senare avsnitten. Vart skulle detta hamna?

Och vart hamnade det då? Vi fick träffa Quinns stora kärlek, typ. En karaktär som de varit het tysta om men som verkar spela en större roll i Quinns liv än vad Carrie gör, gosh! Aayans död spelades om och om och om igen och jag fortsatte tycka synd om den lille spillevinken mer och mer. Carrie lyckades använda sin magi för att prata ner Quinn från sitt självmordsuppdrag. Och Khan lyckades prata ner Carrie, börjar vi se en triangelhandling här? Mina tankar går lite till Sherlock där de pratar om vem som är vems svaga punkt. Här är det dock mer så att vi får se vem som har makt över vem, vem är styrande.

Och som så ofta förr satt vi mest häpna efter slutscenen, det var inte lika spännande som det brukar vara med herre hur har de lyckats med detta/hur ska allt bli? VEM ÄR GOD EGENTLIGEN? För det var jäkla tur att Quinn inte sprängde den där bomben i folkmassan, då hade han inte varit bättre.

Det finns så himla mycket att säga om detta avsnittet men jag har redan tagit upp alldeles för mycket utrymme. Jag måste, måste dock nämna några kort grejer till. Det var coolt att se hur det gick till när Khan och ISI pratade om protesten, om motprotestanter organiserade av staten. Vad kul det är att handlingen ibland har fokus på andra än just Carrie, Homeland är fenomenal då. Carries pappa är död och vi fick se lite mer av Franny. Jobbiga grejer. Och MAX, åh vad jag tycker synd om honom, han har verkligen ett hjärta av guld och jag önskar att han hade vågat berätta för Fara hur han kände. Jag har ännu inte kommit över att Fara är död. Fan.

Stopp och belägg! Nästa vecka är det säsongsavslutning och då kommer det ett inlägg på måndagen. Mer Homeland då alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...