söndag 9 november 2014

Imorgon är det äntligen The Newsroom

Äntligen. Det ska bli så otroligt härligt att slå sig ner och njuta av perfekt dialog i hundra kilometer i timmen.

Jag förväntar mig en härlig säsong med massa glada miner och spännande historier. Will och Mac ska ju gifta sig och Sloan och Don har blivit ihop (eller nått). Kanske kan vi till och med få se lite spännande grejer mellan Maggie och Jim. Jag hoppas. Även om jag gillade reporterna som Jim var ihop med förra säsongen också.

Det enda molnet på en annars klar newsroomhimmel är att det bara blir sex avsnitt. Det är för lite. På tok för lite. Jag har panik över att det snart är slut fast det inte ens har börjat. De kunde la kostat på oss tio avsnitt åtminstone. Jag har en klump i magen även hur tomt det kommer kännas när allt är över.

För ett par dagar sen skrev jag om vad jag tror kommer komma med i den här säsongen. Läs det här. Det har hänt en hel del spännande och jag ser fram emot att se hur Sorkin och hans gäng hanterar det. Men om vi glömmer nyheterna lite och fokuserar på karaktärerna.

Will och Mac förlovade sig i slutet av förra säsongen och jag vet inte om det blir bröllop i den här. Kanske har de redan gift sig när säsongen börjar. Det vore deppigt. Ett bröllop med Neal, Maggie och Jim hade varit underbart roligt att se. Jag tänker mig ett scenario där Jim håller ett tal och får det till att Will snart kommer rapportera historien att Bigfoot is real. Men jag vet inte, hoppas kan vi alltid.

Don och Sloan. Det perfekta paret. Jag gillade inte Don i början men så var det det där med att en doktor dödförklarar, inte pressen. Där hade han mig. Och Sloan har alltid varit en favorit. Så jag hoppas att det enda vi får se av deras relation är hur härligt de har det hela tiden. Men trailern lovar något annat. Jag hoppas bara att stackars Maggie inte behöver blandas in för mycket.

Stackars Maggie ja. Hon och Jim har ju en del att jobba på om det ska bli det igen. Det är osannolikt
rent mänskligt men i TV:s värld kan allt hända så vi kan la hoppas. Min stora förhoppning för Maggie är att vi får se hur hon och  Lisa är vänner igen. Det vore väl härligt.

Som ni märker så är jag så uppspelt och förväntansfull att jag knappt kan få ihop meningarna. Så jag lämnar er där. Vi ses imorgon kväll efter att vi sett avsnittet i seriesoffan tillsammans med andra newsroomälskare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...