tisdag 25 november 2014

Homeland är tillbaka i sin gamla härliga skepnad!

Wow.
Vilket avsnitt det var igår.

Såhär kände vi efter avsnittet.

För slutet var helt galet spännande. Nu är Homeland tillbaka på riktigt och allt vad som heter vi-saknar-Brody finns inte längre kvar. Allt är som det ska. Om det nu inte vore för att Carrie, Saul och han som verkar vara typ vice stationschef antagligen är jätte jätte skadade om de nu inte är döda, samt att hela ambassaden kryllar av terrorister eftersom alla (!) marinkårens soldater har skickats till Carrie, Saul och ovan nämnda attack.

Men innan denna lilla händelse var handlingen också spännande. Hela avsnittet var så himla himla bra. Jag har alltid funderat hur sådana här fångväxlingar och kidnappningsöverlämningar fungerar. Nu vet jag. Jag vet också att det är för jäkla spännande. Hur länge höll vi på? 20 minuter? På samma plats med samma spänning. Så himla galet med den lilla pojken och allt det som Carrie/Saul sa till varandra. Herregud.

Jag tycker detta var seriens bästa avsnitt någonsin. Sista scenen med terroristen som smyger under ambassaden var så stark och full av förväntan. Den förmedlades på ett perfekt sätt till oss. Vi ville bara se mer men jag inser också att nu när vi får vänta en vecka på upplösningen kommer vi att ha tid att fundera på avsnittets handling i mer maklig takt. Processa det lite innan vi går in i nästa nervkittlande fas. För jag antar att det kommer bli ett minst lika bra avsnitt nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Det var galet spännande och SÅ välgjort! Efteråt så försökte jag tänka tillbaka på gamla Homeland och oj vad de hämtat upp sig och är helt ärligt så mycket mer spännande när man slipper en massa traggligt med Brodys familj. Suverän säsong.

    Men jag har tråkiga nyheter.. det är TVÅ veckor till nästa avsnitt. Fattar inte hur man ska orka vänta så länge... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det. Hur ska vi klara oss nu!? För långt!

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...