torsdag 20 november 2014

De tre senaste Red Band Society

Johan har valt att sluta kolla på Red Band Society men jag är fortfarande hooked. Denna veckan har jag sett de tre senaste avsnitten och jag gillar fortfarande serien mycket.

Bra saker med serien:
  • De introducerar nya karaktärer i perfekt takt. I det sjätte avsnittet kom Hunter och Dr Grace. Då har vi lärt känna grundkaraktärerna och vi är redo för lite nytt. Nu hoppas jag bara att både Grace och Hunter inte är tillfälliga karaktärer, de passar väldigt bra i serien.
  • Scenen när coma boy öppnade ögonen (slutet av avsnitt 7), äntligen!
  • Även coma boy i avsnitt 8 var bra handling, kul att han får vara med lite mer och inte bara vara berättarröst eller en konflikt. Nu finns det hopp.
Saker som kan förbättras:
  • Musiken, den är för pålagt. Det var lite lugnare i avsnitt 8 så de kanske har lugnat ner sig lite.
  • Jordans skådespeleri. Det är verkligen ingen höjdare när han rynkar pannan och ser bekymrad ut. De andra skådespelarna är helt okej.
  • Leo/Emma. Jag är så trött på kärlekstrubbelt där. Borde hon verkligen inte följa Dashs råd och fokusera på att bli frisk. Och hon borde bli frisk för sig, inte för någon annan. Men å andra sidan är det bra att bli frisk oavsett anledning. Det är bra att hennes sjukdom får mer uppmärksamhet och att de visar lite mer komplexitet kring det. 
Men överlag: bra serie som jag hoppas får mer avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...