fredag 14 november 2014

Covert Affairs: Season 5 Episode 12

Med risk för att det var det näst sista avsnittet på säsongen (lite oklart det där) börjar jag bli riktigt osäker på vart det ska bära hän. Allt verkar gå åt skogen även om Annie fick reda på att den kvinnliga agenten var på hennes sida.

Jag har alltid haft en förkärlek till Auggie, det är så denna serien är uppbyggd och jag mår nästan lite illa när han blir misshandlad och bortförd. Han kan ju inte försvara sig! Samtidigt är det riktigt häftigt att han ändå lyckas få in både en och två fullträffar trots att han är blind. Vilka var det som tog honom och varför? Så spännande och jobbig handling.

Jag gillar dock inte att Auggie och Annie bråkar så mycket. Det känns som dynamiken i serien ruckas och när de säger saker som att de inte kan lita på varandra gör det mig orolig. Det är starka ord i agentvärlden att inte kunna lita på varandra och det är meningen att de ska kunna lägga sitt liv i varandras händer. Så himla tråkig utveckling. Jag ser heller ingen bättring, det har varit den här nedåtgående spiralen under många säsonger och det behövs något stort (som deras lilla kärleksflört i en av säsongerna) för att bygga upp förtroendet hos varandra (ska nog helst inte vara av samma magnitud som att hoppa i säng dock).

Det kanske räcker med en kram och lite leenden:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...