fredag 17 oktober 2014

Varken A to Z eller Bad Judge håller + lite annat om tv-hösten

Mina nya fredagskomedier, inne på sitt tredje avsnitt, levererar verkligen inte. Jag skrev lite om min frustration i onsdags över att det inte finns någon handling i serierna. Ibland får de till något leende men oftast ingenting. Visst är de lite mysiga i vissa stunder men jag tror inte det räcker.

Att serierna är så kassa gör mig lite orolig. Än så länge är TV-seriehösten otroligt dålig. Bland de gamla serierna har många fått ett uppsving såsom New Girl och Modern Family. Men samtidigt har t ex Bones och Castle mest fastnat i gamla hjulspår. Kanske är det min smak som ändrats eller mina prioriteringar. Bland de nya serierna finns det bara två kvar på schema. Om jag plockar bort A to Z och Bad Judge, samt inte fortsätter kolla på Marry Me (jag lär nog inte fortsätta kolla) så är det bara Madame Secretary och Red Band Society som fortfarande håller någorlunda. Vi har också slutat se Gotham och The Mysteries of Laura. Alltså lämnar det oss med 2 av 7 serier som ens är värda att fortsätta kolla på. Det känns lite tråkigt. Kanske skulle vi ha sållat mer innan vi började hösten men man vet ju aldrig. Helt plötsligt fastnar man och sen har det gått sju säsonger :)

Vi har tre serier till som vi ska kolla in under hösten: State of Affairs, The Librarians och Secret & Lies. Dramaserier allihopa, kul ska det bli. Kolla in trailers till serierna här!

2 kommentarer:

  1. Kolla in "getting on" (USA-versionen) på HBO nordic :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det verkar vara en perfekt serie för mig. Den ska jag kolla in när tid finnes! Kanske kan jag få med mig Johan :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...