tisdag 7 oktober 2014

Tredje Downton Abbey

Vilket rafflande avsnitt det var! Mycket som hände, många historier som vi utrymme utan att blev för rörigt. Denna säsongen har börjat på högvarv och verkar inte alls tappa stinget sådär mitt i som många andra serier alltid lyckas med. Det är så mycket som händer i serien nu, de har verkligen fastnat i kärleksträsket. Antar att de vet att det går hem hos tittarna så de kör på. Woho säger jag!

Här kommer några nedslag i handlingen:

  • Det mest spännande tycker jag är Violet och ryssen, what liksom! Ge mig mer! För galen handling!
  • Plus i att Tom verkar lugnat ner sig lite, åtminstone i detta avsnittet, vad det gäller att ge sig av. Stanna för guds skull!
  • Hela grejen med att Mary börjar få kalla fötter kring att gifta sig känns befriande. Helt fantastiskt scen när hon pratar med Violet över te.
  • Violet och Isobel har fått tillbaka sina snabba repliker, något som verkligen uppskattas i vår soffa. Skådespelarna visar vilken jäkla bra timing de har och får verkligen glänsa.
  • Även om det är spännande så är det också jobbigt att Roberts och Coras äktenskap börjar spricka lite. Båda beter sig lite underligt, men mest Robert. Jag gillar starkt att Cora börjar inse sin kapacitet som kvinna. Så även om det är jobbigt ser jag mycket fram mot hur detta ska utvecklas.
Den enda tråkiga handlingen är Thomas, blä. Jag trodde, eller kanske trodde skaparna, att branden skulle förändra synen på honom. Men nej. Jag pallar inte med honom längre. Han är inte ens bra för balansen i serien. Jag vill inte se den typen av intriger längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...