lördag 11 oktober 2014

Eli Stone: Första avsnittet

Jag har haft serien Eli Stone jättelänge på min imdb-watchlist. Säkert i två år. Jag tror jag la dit den i samma veva som Elementary startade. Det är nämligen samma skådespelare som spelar huvudrollen i båda serierna, Jonny Lee Miller. Han talar dock inte brittiska i Eli Stone som han gör i Elementary, det gör mig supersnurrig.

Detta kom jag dock inte ihåg när jag väl bestämde mig idag för att Eli Stone skulle bli mitt nya maratonprojekt, eller åtminstone ett försök till ett projekt. Jag visste ju ännu inte om jag gillade serien. Jag valde att börja på Eli Stone, istället för andra serier som jag egentligen hellre skulle kolla på och som jag vet håller hög kvalité, eftersom den bara har två säsonger. Jag är egentligen väldigt sugen på t ex Gilmore Girls (och har varit oerhört länge) men att den har så många säsonger gör mig lite rädd. Jag är inte riktigt redo för att ge mig in på ett sådant projekt igen. Trots att jag egentligen bara vill gotta ner mig i allt det mysiga jag hört om serien. Men Eli Stone passar bra in i mitt liv just nu och jag hoppas innerligt att det snart finns en plats för Gilmore Girls också.

Men så till Eli Stone. Serien handlar om en advokat som har allt och som sedan får en typ av cancerbesked (ja jag vet att det är en anurism, men jag förenklar lite för dramaturgins skull). Eli går sedan bananas med sitt liv eftersom han när som helst kan falla ner och dö. Det är inte förrän jag skriver de här orden som jag inser varför jag egentligen tycker serien är bra. Det är ju precis sådana här premisser jag alltid faller för. Känns inte cancer och knasigheter otroligt bekant i min tv-seriekarriär? Där finns bland annat The Big C, Chasing Life och nya serien Red Band Society. Jag verkar har någon hang-up. Inget mig emot, kanske borde jag försöka att aktivt leta upp dessa serier. Något att tänka på!

Så, avslutningsvis efter allt detta som egentligen gör att texten inte alls handlar om Eli Stone, så vill jag bara säga att jag gillar serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...