torsdag 18 september 2014

Ny serie: The Mysteries of Laura

Det har varit lite dålig kommunikation när piloten av The Mysteries of Laura skulle släppas. Det officiell datumet har varit nästa vecka men så idag började det rulla artiklar om åsikter av det första avsnittet. Det visades alltså i USA igår. Så jag kollade på det idag och har mixade känslor. Men först måste jag berätta lite om handlingen.


Debra Messing spelar Laura, polisen som försöker jonglera sitt jobb med sitt struliga liv hemma där hon har ett tvillingpar som är otroligt vilda samt en make (snart ex-) som är allt annat är ansvarstagande eller sympatisk. I det första avsnittet handlade det dels om relationen med exmaken dels om ett fall. Det kommer vara ett fall varje vecka. SPOILER ahead! I slutet av avsnittet visar det sig att Lauras man kommer bli hennes chef efter att Laura fängslat den gamla chefen för mordet i det första fallet.

Nu till åsikterna!
Jag får bra vibbar eftersom det var inte för knasigt. Debra Messing är otroligt bra i rollen som Laura och jag gillar hennes story. Maken är ju otroligt osympatisk och ett riktigt manssvin. Alltså en serie som verkligen kollar på genusfrågor utan att egentligen veta om det. Jag gillar också att assistenten är så feminin utan att han för den skull är uttryckligen gay. Den bossiga kollegan är bra hon med även om det vore roligt om det inte alltid behöver vara en catfight mellan två framgångsrika kvinnor. Jag tror också att ett fall varje vecka passar denna serien och jag tror att det kan bli en sådan där riktig långkörare likt Castle eller Rizzoli & Isles som inte har så stor publik men som ändå är billig att producera. Jag kommer kolla nästa avsnitt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...