torsdag 11 september 2014

Graceland: säsongsavslutning




Action? Ja.
Kärlek?  Ja.
Drama? Ja.
Spännande? Ja.
Bra slut på säsongen? Nja.

Det är något som skaver. Jag gillade det mesta fram till själva slutscenen. Nu måste ju serien blir förnyad. Frågan är bar om den kommer tillbaka med eller utan Mike, han är ju ändå huvudpersonen som serien kretsat kring från början. Vore lite underligt om de plockade bort honom.

Men om jag bortser från det allra sista så var det ett väldigt bra avsnitt. Ofta i sådana här serier kan man förutse någorlunda vad som kommer hända men inte här. Inte en enda grej kunde jag se framföra mig förrän det skede, bra alltså. Plus för Lucia/Johnny (och är Lucia verkligen den vi tror?), minus för Charlie/Briggs (pallar inte!). Även om jag ville att hela grejen med Lena bara skulle glömmas bort var det ändå skönt att Paige fick lite closure. Den enda som var borta ur detta avsnittet var ju DJ, jag tror inte serien skulle förändras någonting om han försvann. Och det är sjukt sjukt synd för han är ju go och har en viktigt bakgrundshistoria.

Och okej, det kommer en tredje säsong, pjuh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...