måndag 1 september 2014

Graceland: reflektioner i efterhand

Efter att ha funderat några dagar på senaste avsnittet av Graceland är jag nu redo att låta tangenterna glöda. För det hände väldigt mycket grejer i det elfte avsnittet på säsongen. Mycket grejer som fick mig att än en gång fundera kring vilka jag gillar i huset. Graceland är verkligen en av de bästa serierna just nu.

Jag har ju tyckt att hela Charlie/Paul grejen har kännts krystad och oäkta hela säsongen och här fick jag nu svart på vitt att det faktiskt var sant. Vilken grej hon håller på med Charlie! Är hon ens gravid var en av mina första tankar. Det ska bli oerhört spännande att se hur hon spelar ut detta, och hur Paul/Mike kommer lösa sig.

Paul är fortfarande en lika tråkig karaktär men Charlie växte något enormt detta avsnittet. Jag önskar serien var lite mer jämn bara i hur mycket fokus en karaktär får. För om Chalie gjort resan från snooze till wooze (alltså yay!) har DJ gjort tvärt om. Var han ens med i detta avsnittet? Och jo, jag vet, det var han men det märktes ju inte. Så himla synd.

Måste också nämna Johnny, gull-johnny. Hoppas han får sin Lucia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...