söndag 28 september 2014

De ska tävla i På Spåret

I fredags presenterade SVT vilka som ska tävla i grupp ett av årets upplaga av På Spåret. Som ni vet så är På Spåret mitt favoritprogram på vanlig TV och jag ser alltid lika mycket fram emot det. Iår har vi dessutom ett par riktigt spännande tävlande.

De som ska tävla är Jason Diakité tillsammans med Lina Thomsgård. Jason är kanske mer känd som
Timbuktu och det ska bli riktigt roligt att se hur han står sig i en frågesport. Lina startade rättviseförmedlingen och är feministisk opinionsbildare (om ni ursäktar förenklingen). Det ska bli riktigt roligt att se dem två ihop, det blir nog en härlig dynamik.

Det andra laget består av Martina Thun och Ulf Danielsson. Martinas räst känner vi igen från morgonpasset och annan radio och Ulf är fysikprofessor och vicerektor i Uppsala. De har varit med förr och det blir ett kärt återseende.

Det tredje laget är det mest spännande. Där hittar vi nämligen Gudrun Schyman och KG Hammar.
Det är en sanslöst intressant kombination. Gudrun är högaktuell som en av frontfigurerna för FI och KG Hammar har varit ärkebiskop. Det blir hur spännande som helst att se dem tävla ihop. Jag tror att det kommer bli underbart.

Den 28 november har På Spåret premiär. Jag vet inte hur jag ska klara av att vänta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...