söndag 28 september 2014

Är säsongspremiären slutet för Bones?

I fredags började den tionde säsongen av Bones och efter att jag kollat in avsnittet gick jag runt med en lustig känsla. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tänka, skriva, tycka om avsnittet och det dramatiska som hände.

Stor spoiler alert framåt!

Det är nog egentligen inte att Sweets dog som gör att jag känner mig lustig. Det är nog hela uppläget. Det har blivit lite väl seriöst kanske. Samtidigt så bara dog Sweets, ingen spännande handling ledde fram till det. Och precis då så stod ersättaren redo att ta över den roll som Sweets haft. Det kändes som att de lekte lite med den tiden jag investerat i serien. Det blev inte min serien längre. Även om karaktärer dött i serien innan tog det extra hårt nu. Men som sagt, inte för att det var Sweets, det var något annat som jag inte kan sätta fingret på.

Redan när jag startade avsnittet funderade jag kring om jag verkligen var sugen på att se, varför kollade jag egentligen. Jag kom inte fram till något svar. Efter avsnittets slut var det ännu mindre klart. Så jag tror jag får pausa Bones i väntan på ny inspiration. Antagligen kommer jag aldrig ta upp den igen. Vi har gått olika vägar i livet :) Precis samma hände med både Grey's Anatomy och Private Practice och en rad andra serier. Ibland måste jag fråga mig själva, varför kollar jag på en serie? Är det av pliktkänsla? Av att jag bara vill veta vad som händer men bryr mig egentligen inte om vad utgången skulle vara? När längtan försvinner är det nog dags att göra slut.

Men vem vet, kanske sitter jag bänkad på fredag igen. Under kan ju ske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...