måndag 25 augusti 2014

Rising Star: Final!

Jag förutspådde Jesse som vinnare (vem gjorde inte det egentligen?) och han vann. Ganska tråkiga låtval av alla deltagarna måste jag säga. Och framförallt i finalomgången mellan Jesse och Joshua, Inget drag alls eller någon känsla. Det är nog min enda kritik gentemot tävlingen, det är lite för lite känsla.

Annars har jag älskat att det inte finns något spänningsmoment, det är skönt att veta svaret direkt. Men det är också ett moment 22. Inget väntande på resultat = ingen spänning. Tror det är en bidragande faktor i de dåliga tittarsiffrorna. Folk säger att de är trötta på spänningen och väntandet men egentligen är just det som drar dem till avsnitten varje vecka. Omöjlig balans alltså.

Jag burkar ju inte följa sådana här tävlingar och jag har gillat att gå in för någonting i realtid. Kanske lägger jag till fler realitys på schemat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...