torsdag 21 augusti 2014

Please Like Me: Ham

Efter att jag kommit hem från min första jobbkonferens någonsin var det oerhört trevligt att starta veckans avsnitt av Please Like Me. Det här nya jobbet och det faktum att Johan och jag befinner oss på helt olika platser med olika jobb är anledningen till att det är lite tunt här. I september får vi samma adress igen och den första chocken över jobbet har nog lagt sig så då blir det inlägg i vanlig takt igen. Och glöm inte bort vår Facebooksida!

Men så avsnittet, och lite hela säsongen än så länge. Den är väldigt lik den första säsongen i handling och upplägg men jag tycker kanske inte den är lila rolig. Jag kollade om den första säsongen i helgen och vad jag skrattade. Här är det inte alls samma skrattfaktor. Kanske är det att första säsongen såg vi i ett svep och att det är så serien är som bäst. Får kolla om säsong 2 igen sen och jämföra.

Sen saknar jag verkligen Claire. Oerhört mycket. Och jag saknar Tom och Claire. Tom lyckas rätt bra med den andra säsongen men herre vad jag saknar Claire. Om jag skriver det tillräckligt många gånger kommer hon tillbaka då? Saknar även Geoffrey (eller vad han nu mer exakt heter) lite och tycker inte om hur de nya karaktärerna känns som så himla kopior av honom. Patrick ska vara den snygga delen av Geoffrey medan den andre nya killen fick Geoffreys lite mer awkward uppsyn. Gillas inte. Och vilken douch killen i groddräkten är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...