söndag 24 augusti 2014

Det drar ihop sig till final för Rising Star

Drar ihop sig kanske är fel uttryck, finalen är imorgon, för oss som inte bor på andra sidan Atlanten alltså. Det är fyra finalister kvar och här kommer min tippning och tankar om de fyra. Först måste jag bara säga att rätt personer gick vidare och jag tycker det är bra att det är två kvinnor och två män. Har varit orolig hela tiden att kvinnorna ska åka ut, det har känts så genom tävlingen. Men bra utgångsläge i finalen alltså!


Jesse: given vinnare kanske. Och som alla andra har jag gillat honom från början. Rockkillar passar sig bra i tävlingar med sitt gung. De får oss tro att deras rock är något som vi inte sett innan och gör att vi vill leva lite farligare än vi tror. Kittlar oss på något sätt. Frågan är vad som hände sen, när tävlingen är över? Jag är inte så säker på att Jesse kommer bli någon superstjärna.


Dana: har inte hon hängt löst typ varje vecka? Lite svajigt alltså, men hon känns ändå så himla cool och sjunger bra. Det är lite för lite show bara för att jag ska komma ihåg henne tillräckligt väl för att hon ska bli en favorit.


Audrey: annat är det med Audrey. Hennes tolkningar av olika låtar gör mig alltid glad och nöjd. Som om jag har något med framträdandet att göra, jag har ju inte ens röstat fram henne! Men det viktigaste är ändå att hon är unik och även om hon kanske inte vinner tävlingen tror jag att hon har en karriär framför sig. Jag hoppas det åtminstone.


Joshua: det tog lite tid innan jag tyckte om Joshua. Det var egentligen inte förrän denna veckan som jag hejade på honom i motstånd med de andra. Låten framfördes riktigt bra och han kändes mer mogen denna veckan är tidigare. Jag är väl inte superglad i hans typ av röst men det är ändå kul att han gick vidare.


Jag har ingen favorit till vinsten vilket kanske säger mer om startfältet än om mig. Jag 
R inte den som är sen att skaffa favoriter. Men inte i den tävlingen. Jag har haft klara favoriter i varje duell och så men inte genomgående genom tävlingen. Men jag tror Jesse tar hem det men hejar kanske lite extra på Audrey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...