lördag 23 augusti 2014

Atleterna

SVT:s Atleterna hade premiär idag. Det var helt ok.
Det är SVT:s nya lördagsunderhållning och går ut på att 24 unga träningsgalningar paras ihop i tolv par som ska tävla mot varandra i diverse sporter. Varje vecka åker ett par ut. Under tiden bor de i ett stort hus tillsammans. Det är som mästarnas mästare för icke-kändisar.
Skillnaden mellan detta och mästarnas mästare är att i mm får vi se folk vi typ känner som tävlar i intressanta grenar. De springer coola hinderbanor och gör bort sig i memory. Men i Atleterna ser vi folk vi inte känner (vi bara stör oss lite på dem) som tävlar i helt vanliga sporter. Vill vi se folk springa 60 meter så kan vi se på Diamond League. Och då går det snabbare och snyggare. Det är liksom lite skumt att se folk göra saker halvdant.
Men jag gillade det ändå. Det var spännande och bäddat för intriger. Dessutom känner jag en av deltagarna. Hon gick vidare. Goa tider.
Därmed inte sagt att jag kommer följa det. Ofta missar jag TV på lördagar och det här kommer jag inte (till skillnad från På Spåret, åh På Spåret) kolla upp på svtplay. Jag kollar när jag kollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...