måndag 14 juli 2014

The Leftovers är för tråkigt

Det är tyvärr så. The Leftovers är för tråkigt. Jag har tidigare skrivit att jag tycker historien är intressant. Jag har också skrivit att det inte riktigt räcker. 
Det är för tråkigt. Det beror inte på att det går för långsamt. HBO gör ofta så, de låter saker ta tid. Men då måste det som händer vara intressant. Det är det inte i The Leftovers. Kanske hade det varit intressant om vi som tittar bjudits på lite svar. Om vi hade fått veta lite mer, så att de långa scenerna hade gett oss något, då hade serien kommit undan med tempot. Men nu blir det bara långa obegripliga händelsekedjor som tycks sakna sammanhang. 

Jag är hård nu. Något bra finns det kanske. Jo visst. De har lyckats skapa en känsla av förvirring (inte bara för att jag inte fattar något själv) och förtvivlan. Att inte veta vad som hände sliter på människors psyken och det har serien fångat skickligt. Skådespeleriet är också mycket bra. Men vad ska vi med bra skådespelare till om historien inte håller. 

Men, som vanligt, jag kollar vidare. Kanske tar det sig. 

1 kommentar:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...