söndag 13 juli 2014

Television 02/2014

Ännu ett nummer av Magasinet Television, det fjärde totalt. Tidningen blir bara bättre och bättre för varje nummer och det känns som att de nu börjar bli bekväma och veta vad de gör bäst.

De delarna jag gillade bäst i detta numret är:
Många kvinnor, förutom på omslaget.

  • Den lilla notisen om Fotbollsstatistik, mumma för min själ. Visste ni t ex att det laget som gör det första målet har vunnit i 79 % av VM-matcherna sedan 1954.
  • Artikeln om SVT Flow fick mig att förstå tjänsten lite bättre, de lyckades fånga publikens frågetecken och reda ut dem, bra!
  • Såklart artikeln om inköp av Tv-serierna. Inköparnas misstag och framgångar var oerhört rolig läsning. Vad de trodde skulle bli stort. T ex att SVT sa nej till Vänner och Cityakuten och det gjorde att TV3 och Kanal 5 fick dem hyperbilligt. Här visar även Television upp sin briljans (än en gång) med att blanda intervjuer i texten så vi får ett naturligt flöde och superintressant innehåll. Denna gången var det lite mer förvirrande vem som var vem men det var inget egentligt problem. 
  • Alla kvinnor! Jag vet inte om det är ett valt drag eller om det bara blivit så men det är massor av kvinnor i tidningen. Både skribenter, skådepelare och inköpare. Hoppas verkligen den trenden fortsätter. Kanske har det varit så i de andra tidningarna också men det är först nu jag lagt märke till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...