onsdag 9 juli 2014

Serieonsdag med cancer, spioner, poliser och lyxläkare

Onsdag. Det verkar som om alla tv-bolagen i USA tycker tisdagen är en perfekt dag för tv-serier, för mitt schema nu över sommaren visar att onsdagen bjuder på fyra serier medan många andra dagar lyser helt tomma. Så jag kör ett samlingsinlägg med Chasing Life, Covert Affairs, Rizzoli & Isles och Royal Pains.

Vi börjar med Covert Affairs där jag sett de tre första avsnitten på säsongen. Här listar jag några märkvärda grejer från starten:

  • Mrs. Ari från Entourage är ju med, och vad har hon i kikaren?
  • Nic Bishop som spelar Ryan är ett mycket roligt tillskott. Och han gav Annie en pistol, vilken romantisk gåva!
  • Vad var det egentligen som Auggie skrev under?
  • Annies hjärtproblem känns spännande och läskigt. Bra hemlighet!
  • Nästa vecka kommer Eyla! Kan vi vänta oss kärlekstrubbel med tre personer som har/haft känslor för Annie?
Veckans Rizzoli & Isles var ett ganska intetsägande avsnitt där det inte hände så mycket i deras privatliv. Jag får känslan av att alla är på väg någon annanstans, bort från serien. Frankie pluggar för att kunna ta ett arbete i en annan division medan Korsak funderar på pension. Detta samtidigt som Frost redan försvunnit och Rizzoli bara blir gravidare och gravidare. Vart ska detta sluta? Jag blir lite orolig.


Chasing Life bjöd på mindre drama och mer verklighet. Serien är lite bättre så. Det är dock lite synd att seriens avsnitt är lite för frikopplade. Det är lite för många handlingar igång samtidigt så de får inte plats med alla i varje avsnitt. Det är det gör det lite svårare att veta vad som väntar och därmed är det större chans att bli besviken. Scott Michael Foster var t ex inte med i detta avsnittet medan stort fokus låg på Aprils halvsyster och pappa. Jag trodde också att alla sidohandlingar skulle blir röriga men det är dem inte, kanske av den anledningen att de avhandlar några stycke i varje avsnitt. Systerns handling blir bättre och bättre. Och jag gillade att farbroderns tillstånd var lite mer komplicerat än vad vi trodde. Det kommer nog berika handlingen.

Sist blev det Royal Pains med ett avsnitt som vävde in de personliga handlingarna i patienthandlingarna, alltså extra bra. När ska vi kunna lita på Emma, hon tillför mycket men jag längtar till den dagen då vi inte behöver fundera på om hon talar sanning. Och spännande med Evans tankar om ett nytt sjukhus. Det ska bli kul att följa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...